Stiefel Interactive

Mindezt hogyan?

Az AR technológia segítségével, praktikus és látványos produktumokat hozhatunk létre. Ennek megfelelően sokféle területen lehet a segítségünkre: oktatás, kereskedelem, marketing, tervezés és modellezés, építészet, kiállítás, ipari gyártás és termelés, valamint turizmus és játék.

Oktatás, ismeretterjesztés

Az utóbbi évtizedekben az oktatás teljesen átalakult, ma már a digitális eszközöké a főszerep: a modern technológiák megkönnyítik a tanulási- és tanítási folyamatokat. A kiterjesztett valósággal egy új szintre léphetünk: a diákok már nem csak megnézhetnek egy videót, az AR technológia segítségével a digitális tartalmak életre kelnek. Az élményeknek köszönhetően a gyerekek jobban bevonódnak, a virtuális elemek valódi környezetünkbe ágyazódása segíti a megértést, a memorizálást.

Kereskedelem

Manapság már mindent meg tudunk venni online, megnézhetünk egy ruhát vagy egy telefont minden oldalról, nagyíthatunk, színt cserélhetünk stb. A kiterjesztett valósággal viszont lehetőségek még szélesebb tárháza áll rendelkezésünkre, hiszen az eredeti termék digitális másolatát tarthatjuk a kezünkben! Akár fel is próbálhatjuk az adott ruhát, megnézhetjük a termék szerkezetét, beleláthatunk a belsejébe mindenféle nagyobb erőfeszítés nélkül. Így jobban megismerhetjük az adott terméket, és jobban megérthetjük az lényegét.

Marketing

A kiterjesztett valóság a legújabb és legmodernebb marketing eszköz, amellyel rövid időn belül nagy célközönséget érhetünk el, mivel vírusszerűen terjed, ha egy cég alkalmazza az AR-t. Számtalan megjelenítési módja van: 3D-s objektum, videó, interaktív gombok és komplexebb programok is alkalmazhatók általa. Jó példa erre a virtuális ruhafelpróbálás, amit már több cég is alkalmazott (pl: Decathlon), vagy a az IKEA-nak az újítása: lakásunkban virtuálisan elhelyezhetjük a bútorokat és megnézhetjük, milyen szín, méret, forma illik a nappalinkba. A nagy cégek már előszeretettel használják az AR-t, viszont Magyarországon még csak gyerekcipőben jár, pedig óriási potenciál rejlik benne.

Tervezés, Modellezés, Prezentáció

A véget nem érő diagramok és térképek készítése és elemzése helyett az építészek közvetlenül 3D-s modellekkel dolgozhatnak, amelyekkel pontosabban terveznek, így minimálisra csökken a hibaarány, hiszen nagyon hamar kiderül, ha valamilyen probléma csúszott a tervbe. Ezen kívül a leendő ügyfeleket és tulajdonosokat egy “virtuális túrára” invitálhatjuk az épület körül, hogy megmutassuk nekik, mi is lesz a végeredmény, hogyan fog kinézni az általuk megrendelt konstrukció. Ezzel a technológiával mindenki jól jár: a megrendelő elégedett, hiszen megelevenedik előtte a vágyott építmény, és az építész is elégedett, hiszen képes megjeleníteni, ami eddig csak a gondolataiban kelt életre.

Kiállítás, múzeum

Számos terméket nem tudunk csak úgy becsomagolni és elszállítani egy másik városba vagy akár országba, hiszen nagy mérete miatt mindez lehetetlen. Ilyenkor jön az AR, hiszen ennek segítségével élethűen, 3D-ben be tudjuk mutatni termékünket és annak működését. Vagy akár egy adott szobor, kép vagy műalkotás életre kelhet, megváltozhat az elrendezése, avagy annak készítője is megjelenhet az alkotás mellett és mesélhet róla. Az AR-rel látványos, izgalmas és nem hétköznapi módon tudjuk megfogni és megszólítani célközönségünket.

Ipari gyártás, termelés

A megnövekedett termelési igények gyorsabb és precízebb munkavégzést igényelnek, amihez a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell. Digitális ikreknek nevezik a virtuális térben létrehozott gépmásokat, amik a karbantartástól a tervezésen át a valós idejű gyártásmonitorozásig tökéletesen kihasználhatók. Így egy átfogó megoldást kaphatunk, amellyel valós idejű adatok alapján megtervezhetők a szükséges karbantartási műveletek, ütemezhetők a gépállások, vagyis egy jóval megbízhatóbb és hatékonyabb gyártási folyamat érhető el. A termeléstervezés, illetve a logisztikai rendszerek szimulációjára jó példa a Siemens Plant Simulation szoftvermegoldása.

Játék

A Pokemon Go megjelenésével robbant be az AR a köztudatba, azóta pedig már bármilyen filmhőst vagy könyvszereplőt életre kelthetünk, ezzel igazi játéktérré varázsolva a valóságot. Kérdés persze, hogy ez mennyire egészséges, és mennyire veszélyezteti az életünket.

Turizmus

A kiterjesztett valóság segítségével elkerülhetők a nem kívánt utak: anélkül nézhetjük meg az adott helyet, hogy ott lennénk. Ezzel időt, pénzt és energiát spórolva magunknak, mivel lehetséges, hogy ennek tudatában más úti célt választunk.

© 2023 Stiefel Interactive | Minden jog fenntartva! | Készítette: honlap-weboldal.hu | Cookie Szabályzat | Adatkezelési Tájékoztató | Impresszum